به گزارش شادا، در این مراسم، قائممقام رئیسکل بیمه مرکزی ضمن تبریک نودمین سالگرد تأسیس نخستین شرکت بیمه ایرانی به مردم و فعالان صنعت بیمه اظهار داشت: یاد کنیم از آنان که نهال بیمه ایران را کاشتند و پیشکسوتان حاضر همچون آقایان سهامیان و عباسزادگان، سایهشان مستدام باشد تا همچنان از تجربه و بینش آنان بهرهمند شویم.
مجید مشعلچی فیروزآبادی با ابراز امیدواری نسبت به آینده بیمه ایران گفت: مسیر و رویکرد مدیریتی کنونی، بیمه ایران را تنومندتر خواهد کرد و رضایتمندی ذینفعان، بهویژه بیمهگزاران، بیش از گذشته افزایش مییابد.
وی با اشاره به نقش شبکه فروش و خانوادههای آنان افزود: اعتبار بیمه ایران مرهون تلاش شبکه فروش است و توجه به معیشت و تقویت جایگاه این گروه یکی از ضرورتهای جدی صنعت بیمه است. در بیمه مرکزی پیگیر هستیم بخشی از وظایف غیرحاکمیتی به شبکه فروش واگذار شود و انتظار داریم بیمه ایران در این زمینه پیشگام باشد.
قائممقام رئیسکل بیمه مرکزی همچنین از مدیرعامل و هیئتمدیره بیمه ایران خواست موضوع معیشت و منزلت کارکنان را در اولویت قرار دهند و در ادامه گفت: بازنشستگان نیز آیینه تمامعیار این سازمان هستند و حفظ شأن و حرمت آنان وظیفه ماست.
مشعلچی همچنین بر ضرورت پرورش نیروی انسانی نخبه و مدیران راهبردی تأکید کرد و افزود:انتظار داریم بیمه ایران به جای رقابت در پرتفوهای خرد با بخش خصوصی، نقش ملی و فرامنطقهای خود را تقویت کرده و در حوزههایی ورود کند که ظرفیت سودآوری و اثرگذاری بالاتری دارند. این نگاه رقابتی به معنای چشمپوشی از سود نیست، بلکه اتفاقاً در این عرصهها سود بالاتر نهفته است و این رویکرد در دوره جدید مدیریت قابل مشاهده است.
وی با اشاره به چالشهای پرریسک از جمله حوزه جنگ تصریح کرد: بیمه ایران باید در کنار مردم و حافظ امنیت داراییهای آنان باشد. در این مسیر، بیمه مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی حامی و پشتیبان بیمه ایران هستند.
مشعلچی در پایان با اشاره به عملکرد این شرکت در بحران جنگ ۱۲ روزه گفت: در آن دوره، بیمه ایران بسیار مسئولانه و اثرگذار عمل کرد و حمایت مدیریت شرکت برای مردم مثالزدنی بود.